Start

Aktualności

Sprawozdanie z realizacji zadań ujętych w Gminnym Programie Rewitalizacji

Realizator: Zespół Edukacyjny w Brójcach

Zadanie 21. Projekty edukacyjne nakierowane na podnoszenie kompetencji dzieci i młodzieży uczącej się w szkole podstawowej i gimnazjum związane z wyrównywaniem szans

Od września 2017 r. w Zespole Edukacyjnym w Brójcach realizowany jest projekt "SIŁA KOMPETENCJI CYFROWYCH" Wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych w Zespole Edukacyjnym w Brójcach. Projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020.

TERMIN REALIZACJI DO 30.06.2019r.

Projektem objęci są uczniowie klas I-VIII ( 200 uczniów), w tym 38 uczniów z Chociszewa, czyli obszaru objętego rewitalizacją.

Do grudnia 2018 r. z zajęć skorzystało 140 uczniów. Zajęcia odbywają się w środy i czwartki. Mają charakter zajęć dodatkowych, pozalekcyjnych. Uczniowie mają zapewniony dowóz i posiłki.
Celem projektu jest podniesienie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli oraz wzrost kompetencji kluczowych wśród uczniów. W trakcie realizacji projektu uczniowie mają możliwość doskonalenia się z grafiki komputerowej, projektowania strony www, Power Point , ECDL oraz bezpieczeństwa w sieci.

Do tej pory odbyło się :

- 80 godzin z Power Point, 120 godzin z grafiki komputerowej, 40 godzin ECDL, 80 godzin projektowanie strony www, oraz 35 godzin bezpieczeństwa w sieci.

Lucyna Nowak

 

X Mikołajkowy Turniej Rodzinny w Zespole Edukacyjnym w Brójcach

08 grudnia 2018 r. w sobotę na hali sportowej w Brójcach odbyła się wielka, świąteczna zabawa- Mikołajkowy Turniej Rodzinny, zorganizowany przez Radę Rodziców pod patronatem Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu. Zaangażowanie rodziców było ogromne. Imprezę rozpoczęto o godzinie 14-tej. Na korytarzach hali przygotowano stoiska świąteczne, gdzie  można było zakupić niezwykłe, ręcznie robione przez uczniów naszej szkoły kartki świąteczne oraz piękne ozdoby choinkowe a  zapachy ciast świątecznych zachęcał do kupna słodkości. W tym dniu  dzieciom jak i dorosłym atrakcji nie brakowało. Uczniowie brali  udział w przeróżnych grach i zabawach. Wielką niespodzianką podczas festynu była fotobudka. Podczas imprezy nie mogło zabraknąć oczywiście głównego gościa - Świętego Mikołaja, który dla każdego miał słodki upominek. Na ustach wszystkich uczestników turnieju można było dostrzec się uśmiech. Bardzo dziękujemy wszystkim Rodzicom za czas i zaangażowanie w przygotowanie turnieju!

Monika Pilipczuk

 

Mikołajki w kl. I-III

Mikołajki to szczególny dzień, na który z utęsknieniem czekają wszystkie dzieci. Mimo braku białego puchu w dniu 6 grudnia długo wyczekiwany Gość przybył do uczniów naszej szkoły. Święty Mikołaj wręczył wszystkim słodkie upominki. Tego dnia dzieci ubrały się na czerwono i założyły mikołajkową czapkę albo rogi renifera, by dodatkowo uatrakcyjnić ten szczególny dzień. Imieniny świętego Mikołaja są także doskonałą okazją do oderwania się od rutynowego szkolnego planu dnia. Dlatego też Samorząd Uczniowski kl. I-III przygotował dla swoich kolegów szereg niespodzianek. Podczas przerw uczniowie mogli  wykonać wg własnych pomysłów postacie Mikołaja. Oczekiwane cały rok Mikołajki minęły w bardzo miłej atmosferze i przyniosły naszym uczniom wiele radości. Dzień ten na długo pozostanie w pamięci wszystkich uczniów naszej szkoły. Szkoda, że Mikołajki są tylko raz w roku!

Opiekunowie
Samorządu Szkolnego kl. I-III

 

Głośno czytać każdy może II edycja

Czytanie to ważna umiejętność. Książka rozwija wyobraźnię, leczy samotność, pozwala zwiedzać ciekawe zakątki świata, dostarcza rozrywki i humoru, zapobiega uzależnieniu od telewizji i komputerów. Jak powiedziała znana poetka Wisława Szymborska: „Czytanie to najpiękniejsza zabawa jaką ludzkość sobie wymyśliła”.

W dniach 5.11. 2018r. – 9.11. 2018r zorganizowany został w naszej szkole, wzorem ubiegłego roku szkolnego, Tydzień głośnego czytania. Uczniowie wszystkich klas szkoły podstawowej oraz gimnazjum każdą lekcję języka polskiego lub edukacji polonistycznej rozpoczynali od czytania fragmentu wybranej przez siebie książki. Wybierano najczęściej książki będące nowościami, które zostały zakupione do biblioteki szkolnej w ramach ministerialnego projektu. Młodsze dzieci zaciekawiły przygody dziesięciu skarpetek i Cukierka. Starsi uczniowie zdecydowali zapoznać z twórczością Rafała Kosika oraz Johna Boynea.

W ostatnim dniu akcji czytano teksty historyczne, nawiązujące do 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Myślę, że zorganizowana akcja uświadomiła dzieciom i młodzieży, że czytanie książek to ciekawa forma spędzania wolnego czasu, a nie przykry obowiązek kojarzony ze  szkolną lekturą.

Drodzy Rodzice, pragnę  zachęcić Was do głośnego czytania dzieciom. Od tego w największym stopniu zależy pomyślna przyszłość waszego dziecka. Jeśli chcecie, by Wasze dziecko było mądre i odnosiło sukcesy w szkole oraz w życiu, codziennie czytajcie mu głośnio przez 20 minut.

Nauczyciel bibliotekarz M. Mokra

 

Nadal czytamy młodszym kolegom i koleżankom z przedszkola

W bieżącym roku szkolnym, wzorem lat ubiegłych, realizowany jest  ogólnopolski projekt edukacyjny pt: „Poczytaj mi przyjacielu”. Uczniowie klas ósmych pod opieką Pana P. Zwiernika i Pani K. Skrzypczak przygotowują zajęcia czytelnicze dla dzieci z  naszego przedszkola.

Uczniowie, planując kolejne wizyty w przedszkolu, korzystają ze zbiorów biblioteki szkolnej. Dobierają książki do danego spotkania zgodnie z zaplanowaną tematyką oraz zainteresowaniami maluchów. Po lekturze książki mają miejsce konkursy i zabawy związane z czytanymi utworami. W bieżącym roku szkolnym dużym powodzeniem cieszą się nowości czytelnicze zakupione do biblioteki szkolnej w ramach ministerialnego projektu ”Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży”.

Projekt „Poczytaj mi, przyjacielu” ma przede wszystkim wspierać rozwój dzieci. Głośne czytanie przedszkolakom rozwija ich wyobraźnię, pamięć, pomysłowość, wzbudza w nich ciekawość świata i uczy wartości moralnych. Buduje emocjonalne więzi między czytającymi a słuchającymi.  Młodzi „lektorzy” stają się dla dzieci przewodnikami i przyjaciółmi. Nabywają umiejętności wyboru książek. Kształtuje się również nawyk czytania książek przez starszych i młodszych.

Organizatorzy projektu

 

<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 3 z 109

BiP

odliczanie
pozostało do wakacji

Szkoła prowadzi jawny rejestr zbiorów danych osobowych

ECDL