Start

Aktualności

W naszej szkole nadal funkcjonuje Bookcrossing

Niecodzienne zjawisko, mające na celu zjednoczenie miłośników czytania.

Bookcrossing to niekonwencjonalna forma popularyzowania książek i czytelnictwa poprzez nieodpłatne ich przekazywanie metodą „podaj dalej”. Idea krążącej książki narodziła się w Stanach Zjednoczonych w 2001 roku, jej inicjatorem był programista komputerowy Ron Hornbaker.
Swój pomysł nazwał bookcrossingiem.

Bookcrossing polega na zostawianiu przeczytanych książek w miejscach publicznych, jak również na specjalnie przeznaczonych do tego celu półkach (stoliki, regały, gabloty, biblioteczki plenerowe), po to, by znalazca mógł je przeczytać i znów puścić w obieg. Działania  te mają na celu stworzenie przez czytelników swoistej globalnej biblioteki, bez żadnych ram instytucjonalnych, opłat czy kart bibliotecznych.
Zachęcam do wypożyczeń.

M. Mokra

 

TWÓRCZOŚĆ DZIECIĘCA UCZNIÓW KLASY II

Punia - mój skarb”

Mój pies Punia ma zabawek masę

i od tego tracimy kasę.

Jest czarna jak smoła

i kręci duże koła.

Jest szybka jak błyskawica

i sprytna jak lisica.

Nocą wskakuje do mojego łóżka,

tam śpi, gdzie ciepła nóżka.

Ma obróżkę niebieską

i podskakuje wszystkim pieskom.

Raz chomika zmiecie,

ale i tak kocham ją najbardziej na świecie.

Wiktoria Drzymała kl. II

 

 

TWÓRCZOŚĆ DZIECIĘCA

UCZNIÓW KLASY II

„Przyjaciel”

Długie wąsy , lśniące futro,

słodki pyszczek ma koteczek.

To Sebastian nasz pupilek

co wlazł właśnie na płoteczek.

Bardzo lubi ganiać, bawić się i psocić.

Często psa zaczepia i potem ma kłopoty.

Kiedy jest zmęczony szuka legowiska, ale wcześniej sprawdza czy jest pełna miska.

Choć mamy z nim kłopotów masę,

to go bardzo kochamy, bo kociak ma klasę.

Dominika Waloszek kl.II

„Pluto – łobuz”

Mojej babci pies Pluto,

lubi kręcić pupą.

Kiedy za bramą ktoś przechodzi

to mu szczekanie nie przechodzi.

Lubi pełną miseczkę

i pospać chwileczkę.

Ma rudą sierść

i bawić lubi się też.

Oliwia Olender kl.II

Mój pies jest kundelkiem i nazywa się Miki. Jest rudy i ma biały krawat oraz białą plamkę na czole. Miki ma czarna oczy jak wichura na niebie. Wzięliśmy go ze schroniska trzy lata temu.  Przyjechał do nas w kartonie i był bardzo przestraszony. Od razu zaprzyjaźniłem się z nim.

Miki bardzo lubi obgryzać kości. Często bawię się z nim. Nawet, kiedy mnie gryzie to i tak go lubię. Lubi tez gryźć moje maskotki, które po zabawie wyglądają jak wata cukrowa. Mikuś to mój największy przyjaciel. Nieraz ucieka i odprowadza mnie do szkoły. Gdy idziemy z tata na rower Miki idzie z nami. Chciałbym, żeby zawsze był ze mną.

Łukasz Michalak kl. II

 

 

 

„Dino”

Mój pies Dino – cały czarny –

zjadł wieczorem worek karmy.

Lubi bawić się o poranku,

ale zawsze po śniadanku.

Często lubi długo spać,

bo nie musi rano wstać.

Lubi szczekać na dwa koty,

bo im w głowie tylko psoty.

Mały Dino, to wielki stróż

pilnuje domu i już!

Chociaż psoci, jak nie wiem co

to i tak kocham go!

Maja Chmurzyńska kl.II

 

Akademia „Oblicza Ojczyzny”

28 listopada w bibliotece szklonej miała miejsce akademia pt. „Oblicza Ojczyzny”. Uroczystość skierowana była do mieszkańców społeczności lokalnej oraz  Rady Rodziców Zespołu Edukacyjnego w Brójcach i przygotowana  we współpracy z Biblioteką Publiczną w Trzcielu – Filią w Brójcach. Akademia swą tematyką  nawiązywała do obchodów 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Środowe  spotkanie było okazją do przypomnienia nastrojów, które panowały w rozdartej przez zaborców Polsce i  przybliżało twórczość poetów tego okresu.

Recytowane utwory patriotyczne i pięknie wykonane pieśni wzruszyły widzów.

Spotkanie było więc wspaniałą lekcją patriotyzmu i na długo zapadnie w naszej pamięci.

Małgorzata Mokra

 

Spotkanie z misiem w teatrzyku kamishibai w bibliotece szkolnej

23 listopada zawitał do naszej biblioteki szkolnej miś, który w teatrzyku kamishibai opowiadał dzieciom swoje przygody. Spotkanie sponsorowała Biblioteka Publiczna w Trzcielu.

Teatr kamishibai (jap. kami-papier, shibai- sztuka) oznacza teatr obrazkowy lub inaczej ilustracji. Jego tradycja wywodzi się z Japonii i sięga XII wieku. Wykorzystuje się w nim kartonowe plansze z obrazkami i tekstem oraz drewnianą skrzynkę, w której przedstawione są kolejne fragmenty historii, bajki, opowiadania. Magiczna skrzynka stanowi oprawę do ilustracji i skupia na niej uwagę publiczności.

W taki sposób przedstawiana historia pozwala rozwijać u najmłodszych wyobraźnię i zdolności plastyczne. Dzieci wspaniale bawiły się, a ciekawie zaprezentowana historia misia  zainspirowała je do poznania kolejnych przygód małego bohatera.

Małgorzata Mokra

 

Informacje MEN na temat rekrutacji w roku szkolnym 2019/2020

https://www.gov.pl/web/edukacja/do-pobrania (plakat i prezentacja). Pozdrawiam Lucyna

 

<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 107

BiP

odliczanie
pozostało do wakacji

Szkoła prowadzi jawny rejestr zbiorów danych osobowych

ECDL