Start

aktualności

Mikołajki w kl. I-III

Mikołajki to szczególny dzień, na który z utęsknieniem czekają wszystkie dzieci. Mimo braku białego puchu w dniu 6 grudnia długo wyczekiwany Gość przybył do uczniów naszej szkoły. Święty Mikołaj wręczył wszystkim słodkie upominki. Tego dnia dzieci ubrały się na czerwono i założyły mikołajkową czapkę albo rogi renifera, by dodatkowo uatrakcyjnić ten szczególny dzień. Imieniny świętego Mikołaja są także doskonałą okazją do oderwania się od rutynowego szkolnego planu dnia. Dlatego też Samorząd Uczniowski kl. I-III przygotował dla swoich kolegów szereg niespodzianek. Podczas przerw uczniowie mogli  wykonać wg własnych pomysłów postacie Mikołaja. Oczekiwane cały rok Mikołajki minęły w bardzo miłej atmosferze i przyniosły naszym uczniom wiele radości. Dzień ten na długo pozostanie w pamięci wszystkich uczniów naszej szkoły. Szkoda, że Mikołajki są tylko raz w roku!

Opiekunowie
Samorządu Szkolnego kl. I-III

 

Głośno czytać każdy może II edycja

Czytanie to ważna umiejętność. Książka rozwija wyobraźnię, leczy samotność, pozwala zwiedzać ciekawe zakątki świata, dostarcza rozrywki i humoru, zapobiega uzależnieniu od telewizji i komputerów. Jak powiedziała znana poetka Wisława Szymborska: „Czytanie to najpiękniejsza zabawa jaką ludzkość sobie wymyśliła”.

W dniach 5.11. 2018r. – 9.11. 2018r zorganizowany został w naszej szkole, wzorem ubiegłego roku szkolnego, Tydzień głośnego czytania. Uczniowie wszystkich klas szkoły podstawowej oraz gimnazjum każdą lekcję języka polskiego lub edukacji polonistycznej rozpoczynali od czytania fragmentu wybranej przez siebie książki. Wybierano najczęściej książki będące nowościami, które zostały zakupione do biblioteki szkolnej w ramach ministerialnego projektu. Młodsze dzieci zaciekawiły przygody dziesięciu skarpetek i Cukierka. Starsi uczniowie zdecydowali zapoznać z twórczością Rafała Kosika oraz Johna Boynea.

W ostatnim dniu akcji czytano teksty historyczne, nawiązujące do 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Myślę, że zorganizowana akcja uświadomiła dzieciom i młodzieży, że czytanie książek to ciekawa forma spędzania wolnego czasu, a nie przykry obowiązek kojarzony ze  szkolną lekturą.

Drodzy Rodzice, pragnę  zachęcić Was do głośnego czytania dzieciom. Od tego w największym stopniu zależy pomyślna przyszłość waszego dziecka. Jeśli chcecie, by Wasze dziecko było mądre i odnosiło sukcesy w szkole oraz w życiu, codziennie czytajcie mu głośnio przez 20 minut.

Nauczyciel bibliotekarz M. Mokra

 

Nadal czytamy młodszym kolegom i koleżankom z przedszkola

W bieżącym roku szkolnym, wzorem lat ubiegłych, realizowany jest  ogólnopolski projekt edukacyjny pt: „Poczytaj mi przyjacielu”. Uczniowie klas ósmych pod opieką Pana P. Zwiernika i Pani K. Skrzypczak przygotowują zajęcia czytelnicze dla dzieci z  naszego przedszkola.

Uczniowie, planując kolejne wizyty w przedszkolu, korzystają ze zbiorów biblioteki szkolnej. Dobierają książki do danego spotkania zgodnie z zaplanowaną tematyką oraz zainteresowaniami maluchów. Po lekturze książki mają miejsce konkursy i zabawy związane z czytanymi utworami. W bieżącym roku szkolnym dużym powodzeniem cieszą się nowości czytelnicze zakupione do biblioteki szkolnej w ramach ministerialnego projektu ”Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży”.

Projekt „Poczytaj mi, przyjacielu” ma przede wszystkim wspierać rozwój dzieci. Głośne czytanie przedszkolakom rozwija ich wyobraźnię, pamięć, pomysłowość, wzbudza w nich ciekawość świata i uczy wartości moralnych. Buduje emocjonalne więzi między czytającymi a słuchającymi.  Młodzi „lektorzy” stają się dla dzieci przewodnikami i przyjaciółmi. Nabywają umiejętności wyboru książek. Kształtuje się również nawyk czytania książek przez starszych i młodszych.

Organizatorzy projektu

 

Co się stało z Mikołajem?

11 grudnia odwiedził młodsze dzieci szkolne i przedszkolaki teatr „TAK”.

Spotkanie odbyło się w bibliotece szkolnej i finansowane było przez Bibliotekę Publiczną w Trzcielu.

Widzowie poznali historię skrzata Bąbelka, który wybrał się w podróż w celu odszukania Mikołaja. Dzieci wraz z aktorami podróżowały zaprzęgiem reniferów, a na swej drodze spotkały Kowboja, kolegę Tamtamatu, trola Trollo oraz czarnoksiężnika. Dzięki wspólnym śpiewom oraz zabawom udało się szczęśliwie odnaleźć Mikołaja.

Spotkanie z aktorami wprowadziło widzów w tematykę tradycji bożonarodzeniowych oraz było wspaniałą okazją do zabawy.

M. Mokra

 

W naszej szkole nadal funkcjonuje Bookcrossing

Niecodzienne zjawisko, mające na celu zjednoczenie miłośników czytania.

Bookcrossing to niekonwencjonalna forma popularyzowania książek i czytelnictwa poprzez nieodpłatne ich przekazywanie metodą „podaj dalej”. Idea krążącej książki narodziła się w Stanach Zjednoczonych w 2001 roku, jej inicjatorem był programista komputerowy Ron Hornbaker.
Swój pomysł nazwał bookcrossingiem.

Bookcrossing polega na zostawianiu przeczytanych książek w miejscach publicznych, jak również na specjalnie przeznaczonych do tego celu półkach (stoliki, regały, gabloty, biblioteczki plenerowe), po to, by znalazca mógł je przeczytać i znów puścić w obieg. Działania  te mają na celu stworzenie przez czytelników swoistej globalnej biblioteki, bez żadnych ram instytucjonalnych, opłat czy kart bibliotecznych.
Zachęcam do wypożyczeń.

M. Mokra

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 4 z 103
BiP

odliczanie
pozostało do końca wakacji

Szkoła prowadzi jawny rejestr zbiorów danych osobowych

ECDL