W dniach 11-22 lutego 2019 r. trwa rekrutacja do przedszkola i do szkoly
Start Aktualności

aktualności

Nadal czytamy młodszym kolegom i koleżankom z przedszkola

W bieżącym roku szkolnym, wzorem lat ubiegłych, realizowany jest  ogólnopolski projekt edukacyjny pt: „Poczytaj mi przyjacielu”. Uczniowie klas ósmych pod opieką Pana P. Zwiernika i Pani K. Skrzypczak przygotowują zajęcia czytelnicze dla dzieci z  naszego przedszkola.

Uczniowie, planując kolejne wizyty w przedszkolu, korzystają ze zbiorów biblioteki szkolnej. Dobierają książki do danego spotkania zgodnie z zaplanowaną tematyką oraz zainteresowaniami maluchów. Po lekturze książki mają miejsce konkursy i zabawy związane z czytanymi utworami. W bieżącym roku szkolnym dużym powodzeniem cieszą się nowości czytelnicze zakupione do biblioteki szkolnej w ramach ministerialnego projektu ”Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży”.

Projekt „Poczytaj mi, przyjacielu” ma przede wszystkim wspierać rozwój dzieci. Głośne czytanie przedszkolakom rozwija ich wyobraźnię, pamięć, pomysłowość, wzbudza w nich ciekawość świata i uczy wartości moralnych. Buduje emocjonalne więzi między czytającymi a słuchającymi.  Młodzi „lektorzy” stają się dla dzieci przewodnikami i przyjaciółmi. Nabywają umiejętności wyboru książek. Kształtuje się również nawyk czytania książek przez starszych i młodszych.

Organizatorzy projektu

 

Co się stało z Mikołajem?

11 grudnia odwiedził młodsze dzieci szkolne i przedszkolaki teatr „TAK”.

Spotkanie odbyło się w bibliotece szkolnej i finansowane było przez Bibliotekę Publiczną w Trzcielu.

Widzowie poznali historię skrzata Bąbelka, który wybrał się w podróż w celu odszukania Mikołaja. Dzieci wraz z aktorami podróżowały zaprzęgiem reniferów, a na swej drodze spotkały Kowboja, kolegę Tamtamatu, trola Trollo oraz czarnoksiężnika. Dzięki wspólnym śpiewom oraz zabawom udało się szczęśliwie odnaleźć Mikołaja.

Spotkanie z aktorami wprowadziło widzów w tematykę tradycji bożonarodzeniowych oraz było wspaniałą okazją do zabawy.

M. Mokra

 

W naszej szkole nadal funkcjonuje Bookcrossing

Niecodzienne zjawisko, mające na celu zjednoczenie miłośników czytania.

Bookcrossing to niekonwencjonalna forma popularyzowania książek i czytelnictwa poprzez nieodpłatne ich przekazywanie metodą „podaj dalej”. Idea krążącej książki narodziła się w Stanach Zjednoczonych w 2001 roku, jej inicjatorem był programista komputerowy Ron Hornbaker.
Swój pomysł nazwał bookcrossingiem.

Bookcrossing polega na zostawianiu przeczytanych książek w miejscach publicznych, jak również na specjalnie przeznaczonych do tego celu półkach (stoliki, regały, gabloty, biblioteczki plenerowe), po to, by znalazca mógł je przeczytać i znów puścić w obieg. Działania  te mają na celu stworzenie przez czytelników swoistej globalnej biblioteki, bez żadnych ram instytucjonalnych, opłat czy kart bibliotecznych.
Zachęcam do wypożyczeń.

M. Mokra

 

Akademia „Oblicza Ojczyzny”

28 listopada w bibliotece szklonej miała miejsce akademia pt. „Oblicza Ojczyzny”. Uroczystość skierowana była do mieszkańców społeczności lokalnej oraz  Rady Rodziców Zespołu Edukacyjnego w Brójcach i przygotowana  we współpracy z Biblioteką Publiczną w Trzcielu – Filią w Brójcach. Akademia swą tematyką  nawiązywała do obchodów 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Środowe  spotkanie było okazją do przypomnienia nastrojów, które panowały w rozdartej przez zaborców Polsce i  przybliżało twórczość poetów tego okresu.

Recytowane utwory patriotyczne i pięknie wykonane pieśni wzruszyły widzów.

Spotkanie było więc wspaniałą lekcją patriotyzmu i na długo zapadnie w naszej pamięci.

Małgorzata Mokra

 

Spotkanie z misiem w teatrzyku kamishibai w bibliotece szkolnej

23 listopada zawitał do naszej biblioteki szkolnej miś, który w teatrzyku kamishibai opowiadał dzieciom swoje przygody. Spotkanie sponsorowała Biblioteka Publiczna w Trzcielu.

Teatr kamishibai (jap. kami-papier, shibai- sztuka) oznacza teatr obrazkowy lub inaczej ilustracji. Jego tradycja wywodzi się z Japonii i sięga XII wieku. Wykorzystuje się w nim kartonowe plansze z obrazkami i tekstem oraz drewnianą skrzynkę, w której przedstawione są kolejne fragmenty historii, bajki, opowiadania. Magiczna skrzynka stanowi oprawę do ilustracji i skupia na niej uwagę publiczności.

W taki sposób przedstawiana historia pozwala rozwijać u najmłodszych wyobraźnię i zdolności plastyczne. Dzieci wspaniale bawiły się, a ciekawie zaprezentowana historia misia  zainspirowała je do poznania kolejnych przygód małego bohatera.

Małgorzata Mokra

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 100
BiP

odliczanie
pozostało do wakacji

Szkoła prowadzi jawny rejestr zbiorów danych osobowych

ECDL