Start Aktualności

aktualności

WYCIECZKA DO BISKUPINA

8 czerwca 2017 r. uczniowie klas III SP pojechali do Biskupina. Wycieczkę rozpoczęli od zwiedzania Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji. Z zainteresowaniem oglądali zabytkowe parowozy, wagony pasażerskie, towarowe, budkę dróżnika ze szlabanem, torowiska z rozjazdami, zwrotnicami, obrotnicę umożliwiającą zmianę kierunku jazdy. Wspinaczka na ruiny zamku z XIVw.  i zapoznanie z legendą o „ diable weneckim” była kolejnym punktem zwiedzania. Dużą przyjemnością była dla dzieci przejażdżka kolejką wąskotorową na trasie Wenecja-Biskupin. Drogę uprzyjemniał dźwięk stukoczących kół oraz możliwość podziwiania z okien pięknych pałuckich widoków. Dla niektórych uczniów była to pierwsza podróż pociągiem. W Biskupinie największe wrażenie na dzieciach zrobiła rekonstrukcja grodu, starej osady słowiańskiej - wału, bramy, falochronu, domów i ulic. Dzieci mogły tam wejść i poczuć, jak żyli mieszkańcy tego miejsca 2700 lat temu. Oglądały chaty, przedmioty codziennego użytku, stroje oraz ozdoby i narzędzia mieszkańców osady. Dzieci wzięły udział również w lekcji muzealnej, w trakcie której pani mincerz opowiadała  o dziejach pieniądza. Każdy z uczniów mógł samodzielnie wybić sobie denara z czasów Bolesława Chrobrego. Dzieci wróciły wzbogacone o sporą dawkę wiedzy, na temat przeszłości, zadowolone i pełne wrażeń.

A.Romańska-Ferenc

 

Dzień Języka Angielskiego w gimnazjum

Dnia 31 maja 2017 roku odbył się po raz pierwszy w historii naszej szkoły DZIEŃ JĘZYKA ANGIELSKIEGO. Organizatorką tego wydarzenia była nauczycielka języka angielskiego p. Natalia Mądra.

Przygotowania do dnia angielskiego zaczęły się kilka tygodni wcześniej. Uczniowie klas gimnazjalnych gromadzili materiały o krajach takich jak: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Nowa Zelandia oraz przygotowywali występy.  Uczennice klasy trzeciej wykonały plakaty reklamujące dzień angielski.

Początek świętowania dnia angielskiego polegał na wspólnym zaśpiewaniu piosenki „Panie Janie ” w angielskiej wersji językowej oraz zaprezentowaniu informacji dotyczących krajów anglojęzycznych przy pomocy prezentacji multimedialnych. Dalszą część stanowiły konkurencje:

-       Łamańce językowe: zabawny i ciekawy sposób na ćwiczenie wymowy np. She sells sea shells on the sea shore lub Nine nice night nurses nursing nicely.

-       Skąd pochodzi dane słowo: z jakich języków pochodzą wyrazy np. BALEJAŻ (język francuski), CEGŁA (język niemiecki), DŻUNGLA (język hindi),

-       Przysłowia: podanie odpowiednika w języku polskim przysłów np. Where the devil cannot come, he will send a woman lub Two dogs strive for a bone, and a  third one runs away with it.

Ciekawym punktem obchodów Dnia Języka Angielskiego było stoisko ze smakołykami. I tak z Nowej Zelandii można było zjeść szaszłyki owocowe oraz pyszne tosty z dżemem malinowym, Wielka Brytania serwowała słynny apple pie- zapiekany placek jabłkowy a Stany Zjednoczone hot dogi.

Na koniec wspólnego świętowania wręczone zostały nagrody. Dzięki zaangażowaniu uczniów i wychowawców to był fajny dzień. DZIEKUJĘ !

Organizatorka Natalia Mądra

 

Biwak w Łagowie klasy III

W dniach 24-26 maja 2017 odbył się biwak klasy trzeciej gimnazjum w Łagowie- małej, urokliwej miejscowości położonej na terenie Łagowskiego Parku Krajobrazowego.

Pierwszego dnia, po przyjeździe na Kemping 'Pod brzozami' poszliśmy na spacer po Łagowie, miejsca pełnego uroku gdzie czas się zatrzymał. Kluczowym zabytkiem miasta jest XI-wieczny zamek Joannitów, który stoi na sztucznie usypanym wzgórzu, gotyckie kamieniczki ciągnące się na podzamczu i miejskie bramy: Polska i Marchijska. Z wieży zamkowej podziwia się panoramę 2 jezior: Trześniowskie i Łagowskie. Wieczorem był grill i ognisko, panowała bardzo miła atmosfera.

Następnego dnia wyruszyliśmy na kolejny spacer, tym razem dłuższy bo trwający ponad 4 godziny, wokół Jeziora Trześniowskiego. Bajkowa przyroda, piękna zieleń okolicznych lasów, drewniane kładki oraz liczni wędkarze, było co podziwiać.

Ostatniego dnia w drodze powrotnej odwiedziliśmy Międzyrzecki Rejon Umocniony, największą atrakcję Ziemi Lubuskiej oraz największy obiekt architektury militarnej XX w. w Europie. Biwak był bardzo udany, wszyscy wrócili cali i zdrowi.

Opiekunowie: Natalia Mądra, Małgorzata Biernat

 

Dzień Dziecka w naszej szkole…………………

Słodki, sportowy, roztańczony, a przede wszystkim wesoły Dzień Dziecka -tak można powiedzieć o dniu 1 czerwca w naszej szkole - to zwykły dzień pracy, jednak jakże innych od pozostałych. Jak co roku z okazji tego święta Rada Rodziców, dyrekcja i nauczyciele przygotowali dla uczniów szereg atrakcji. Tego dnia każdy miał uśmiech na twarzy i ochotę na wspólną zabawę. Uczniowie klas I-III rozpoczęli  ten miły dzień od zajęć plastycznych , a  dalsza część dnia upłynęła na zabawach, tańcach i rozgrywkach sportowych .W tym samym czasie uczniowie klas IV - VI oraz gimnazjum rozpoczynali sportowy Dzień Dziecka. Pogoda nam dopisała. Dzieci startowały w różnych konkurencjach sportowych: było klasowe przeciąganie liny, mecz piłki nożnej, konkurencja o nazwie „szuranie” oraz  rowerowy tor przeszkód. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. W międzyczasie na uczniów czekał pyszny poczęstunek przygotowany przez Radę Rodziców. Na zakończenie tego miłego dnia odbył się apel, na którym pani dyrektor wręczyła zwycięzcom dyplomy oraz złożyła życzenia . Uczniowie stwierdzili, że Dzień Dziecka powinien być co najmniej raz w miesiącu, a nie raz w roku.!!! Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w przygotowanie tego "SUPER DNIA DZIECKA" i zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

Monika Pilipczuk

 

Podsumowanie działań kółka teatralnego uczniów kl. I-III „ MŁODZI-KREATYWNI”

Teatr w życiu dziecka jest bardzo ważnym czynnikiem wspomagającym rozwój osobowości  i aktywności. „Młodzi – Kreatywni” z koła teatralnego  mają za sobą kilka miesięcy ciężkiej, ale twórczej pracy. Zajęcia teatralne, odbywały się raz w tygodniu. Poszerzały i kształtowały wiedzę ucznia, rozwijały zainteresowania, umacniały wiarę w siebie.  Teatr bowiem uczy myślenia i sprawia, że stajemy się bardziej otwarci na świat i ludzi. Koło teatralne było alternatywą do zagospodarowania czasu wolnego dzieciom tak, by po zakończeniu lekcji nie przesiadywały zbyt długo przed ekranem komputera lub telewizora.

W I półroczu dzieci  zdobyły wiadomości z zakresu kultury żywego słowa, czyli usprawniały narządy mowy, ćwiczyły tempo i dynamikę głosu, poznały zasady prawidłowego wymawiania  trudnych zestawów sylabowych, a także nabyły umiejętność prawidłowego oddychania podczas mówienia. W zakresie komunikacji niewerbalnej wykonywały ćwiczenia  dramowe kształcące ekspresję i dynamikę ruchu, mimikę twarzy oraz poznały rolę gestów.

Nabyte umiejętności dzieci prezentowały początkowo tylko na zajęciach podczas  scenek dramowych przygotowanych lub improwizowanych, recytacji wierszy lub etiud pantomimicznych.

Pierwszym przygotowanym przedstawieniem, dającym  możliwość zaprezentowania  się  na forum szkoły, było przedstawienie „Król Maciuś Pierwszy”. Tę inspirującą i ciekawą historię  przedstawiliśmy w grudniu z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka.  Efektem pracy w drugim semestrze było przedstawienie „W krainie Smerfów” przygotowane z okazji Dnia Ziemi wystawione dwukrotnie, dla klas I-III oraz przedszkolaków.  Duże zaangażowanie wychowanków  włożone w przygotowanie spektakli  zdecydowało o sukcesie przedstawień.
Nasi mali aktorzy nabyli swobody i otwartości w kontaktach z innymi osobami – co sami przyznali w wywiadzie udzielonym na potrzeby szkolnej gazetki  „Szpilka”.

My z kolei uważamy, że zabawa w teatr to mądre i pożyteczne działanie, stanowiące doskonałą formę samorealizacji zainteresowań i różnorodnych uzdolnień dziecka.

Dzieciom dziękujemy za zaangażowanie, systematyczną pracę i ciepłe słowa pod naszym adresem.

Prowadzące koło teatralne: Agnieszka Romańska-Ferenc

Monika Pilipczuk

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 81
odliczanie
pozostało do wakacji

Szkoła prowadzi jawny rejestr zbiorów danych osobowych